ZOBACZ KONIECZNIE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Ulti Clocks content
zostało do końca wakacji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dla nauczyciela



Propozycje tematów projektów edukacyjnych

Gimnazjum

z Oddziałami Integracyjnymi nr 6

w Słupsku

wrzesień, 2016


Nauczyciel j.polskiego: Mariola Drozdowska

  1. Współcześni bohaterowie literaccy i filmowi oraz ich mityczne pierwowzory.
  2. W jaki sposób patron szkoły wpływa na kształtowanie osobowości uczniów?
  3. Szlakiem Jana Kochanowskiego - ojca poezji polskiej.
  4. Ignacy Krasicki - książę poetów polskich.
  5. Wędrowanie, pielgrzymowanie, tułaczka- porównanie literackich, malarskich
    i muzycznych realizacji motywu.
  6. Scharakteryzuj fenomen poezji śpiewanej;
  7. Posłannictwo poety w różnych czasach historycznych. Omów rolę, jaką przypisywano poecie i poezji w różnych czasach.
  8. Ponadczasowe wartości moralne zainspirowane Biblią, wyrażone w dziełach różnych epok.


Nauczyciel j.polskiego: Katarzyna Wasyl

  1. W oparach absurdu - ,,Teatrzyk Zielona Gęś przedstawia...".
  2. ,,Miłość i śmierć, siostry dwie" - o poezji Haliny Poświatowskiej.
  3. Śladami wieszcza- romantyczne podróże Juliusza Słowackiego.


Nauczyciel j.polskiego: Bożena Bednarczyk

  1. Historia pewnej miłości - W.Szekspir "Romeo i Julia"
  2. Świat na scenie, czyli przedstawienie - J.Słowacki "Balladyna".
  3. "Ciemno wszędzie, głucho wszędzie (...)" - inscenizacja teatralna "Dziadów cz. II" Adama Mickiewicza.
  4. Podróż dziecka przez świat dorosłych - inscenizacja teatralna na motywach "Małego Księcia".


Nauczyciel historii: Anna Domagała

  1. Moja gmina - najważniejsze wydarzenia i postacie z dziejów gminy.
  2. Słynne kobiety z dziejów Polski - życie i działalność.
  3. Moja gmina atrakcją turystyczną regionu pomorskiego.
  4. Różnimy się pięknie - przedstawiciele mniejszości narodowych w Słupsku.
  5. Dlaczego bajki i legendy łączą dzieci chore i zdrowe?


Nauczyciel historii: Kamil Domagała

  1. Słupsk - przykład średniowiecznego miasta. Uczniowie mają zbudować makietę.
  2. Jak działa armia rzymska?


Nauczyciel historii: Renata Jastrzębowska

  1. Czy znasz historie słupskich kościołów?
  2. Zasłużeniu Słupszczanie, którzy rozsławili nasze miasto.


Nauczyciel historii: Małgorzata Kowal

  1. Czy znamy zabytki sztuki gotyckiej na Pomorzu?
  2. Jakie ślady pozostawiła po sobie Maria Zaborowska w Słupsku?
  3. Czy coś zwykłego może być niezwykłe? Historia jednego przedmiotu.
  4. Co ciekawego można zobaczyć w naszym mieście? - Stworzenie praktycznego przewodnika po Słupsku dla młodzieży.
  5. Czy patron szkoły może być autorytetem dla młodzieży?
  6. Czy Słupsk może być miastem atrakcyjnym turystycznie?
  7. Śladami polskich latarni morskich nad Bałtykiem.
  8. Dlaczego warto zobaczyć Region w Kratę?
  9. Czy w Słupsku żyły Czarownice?
  10. Kogo więziono w Baszcie Czarownic w Słupsku?
  11. Śladami słupskich pomników.
  12. Śladami słupskich zabytków.
  13. Szlakiem dworców i pałaców ziemi słupskiej.
  14. Dlaczego warto znać legendy, mity i tradycje ziemi słupskiej?
  15. Czy słupski Niedźwiadek Szczęścia przyniósł szczęście?
  16. Co z pogańskich zwyczajów i tradycji przetrwały do XXI wieku?


Nauczyciele matematyki: 

(A.S.) Alina Stebelska

(B.Ch.) Beata Chacińska

(K.S.) Katarzyna Stawarska

(M.M.) Mirosław Markun

  1. Kiedy pudełko wykonane z kartki papieru A4 ma największą powierzchnię? (A.S.)
  2. Geometria przestrzenna w architekturze XXI wieku. (M.M.)
  3. Figury jednobieżne. (A.S.)
  4. Zastosowanie grafów w matematyce. (A.S.)
  5. Symetria w przyrodzie, architekturze ii sztuce. (A.S.) 
  6. Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa w matematyce i życiu codziennym. (A.S.)
  7. Bryły geometryczne w otaczającym nas świecie. (A.S.) (B.Ch.) 
  8. Zastosowanie matematyki w przyrodzie i sztuce. (B.Ch.)
  9. Matematyczne origami. (B.Ch.)
  10. Piękna matematyka, czyli geometria w sztuce i architekturze (K.S.) 
  11. Matematyka, która procentuje, czyli matematyka w banku. (K.S.)
  12. W którym kraju europejskim żyje się dostatnio? (K.S.)
  13. Sofizmaty – czyli sztuka wykręcania kota ogonem. (K.S.)
  14. Planujemy renowację obiektu szkolnego. (K.S.)


Nauczyciel matematyki:  Dariusz Laskowski

1. Ciekawe liczby. Liczba (pi), liczba (fi) i złoty podział, liczby doskonałe, liczby Fibonacciego itd. -historia, własności, ciekawostki.
2. Znani polscy matematycy.
3. Organizacja i przeprowadzenie konkursu matematycznego.
4. Matematyka na giełdzie. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
5. Dzieje liczby -historyczne początki liczb i różne sposoby ich zapisywania.
6. Matematyczne łamigłówki. Tangram, pentomino trójwymiarowe i inne łamigłówki rozwijające logiczne myślenie.
7. Moje miasto w liczbach. Zebranie, opracowanie i przedstawienie graficzne różnorodnych danych liczbowych dotyczących Słupska.
8. Twierdzenie Pitagorasa  różne dowody.


    Nauczyciel informatyki: Wojciech Sierakowski

          1. Film "Husaria"
          2. Film "Monte Casino"
          3. Film "Zapomniana armia" (o Ludowym Wojsku Polskim w latach 1943 - 45)

    Nauczyciel techniki: Marlena Maziec-Treziak

    1. Fraktale - abstrakcja czy rzeczywistość?
    2. Jak powstają fraktale?


    Nauczyciele j. angielskiego: Monika Rzeppka, Małgorzata Juzoń, Ilona Bockenheim, Anna Łuszkiewicz

    1. A trip around Great Britain. (Podróż po Wielkiej Brytanii).
    2. British and American people who changed the world. (Brytyjczycy i Amerykanie, którzy zmienili świat).
    3. British Royal Family. (Brytyjska rodzina królewska).
    4. British, English and American English – differences. (Brytyjski i Amerykański angielski – różnice).
    5. Customs and traditions in the USA. (Zwyczaje I tradycje w Stanach zjednoczonych).
    6. Sport in Great Britain. (Sport w Wielkiej Brytanii).
    7. Sport in the USA. (Sport w Stanach Zjednoczonych).
    8. British music. (Muzyka brytyjska).
    9. American music. (Muzyka amerykańka).


    Nauczyciel geografii: Aneta Merl

              1. Czy nadal możemy konsumować tyle zasobów i energii, ile chcemy?
              2. Zmiany nawyków.Jak nasze nawyki wpływają na klimat?
              3. Co możemy zrobić, aby zmniejszyć zużycie energii elektrycznej?
              4. Czy elektrownie wiatrowe to inwestyczja w lepszą przyszłość?
              5. Podróże kształcą - poznaj Europę.
              6. Jak możemy zmniejszyć efekt cieplarniany?
              7. Jak zwalczyć problemy głodu na świecie?
              8. Jakie korzyści  płyną z członkostwa Polski w Unii Europejskiej?
              9. Japonia - kraj , w którym nowoczesność idzie w parze z tradycją, a dbałość o przyrodę
                  z postępem technologicznym i gospodarczym.

              10. Mój region - moją małą ojczyzną.


        Nauczyciel geografii: Magdalena Fedtke

                   1. Walory historyczno-krajoznawcze naszego regionu.
                   2. Konflikty w Afryce.
                   3. Badamy zanieczyszczenie powietrza wokół nas.
                   4. Sieć osadnicza i komunikacyjna w wybranej gminie naszego województwa.
                   5. Jak możesz oszczędzić energię elektryczną w swoim domu?
                   6. Po co mi w życiu znajomość geografii?
                   7. ”Nasze rady na odpady”.
                   8. Miejsca bliskie i niezwykłe- projektujemy trasę wycieczki rowerowej szlakiem obiektów chronionych
                       w najbliższej okolicy.

                   9. Czy ochrona środowiska zaczyna się w koszu na śmieci?
                   10. Dzieje geologiczne naszego regionu.
                   11. Wielcy polscy geografowie i ich zasługi.
                   12. Śladami historii w regionie. Piszemy kronikę naszej miejscowości.
                   13. Skąd się wzięły nazwy miejscowości w naszym regionie?
                   14. Zmiany w środowisku geograficznym naszej okolicy.
                   15. Jaką rolę w poznawaniu świata odegrali polscy podróżnicy?
                   16. Słupsk- wczoraj, dzisiaj i jutro.
                   17. Wpływ żywiołów na życie człowieka.
                   18. Ekstremalne zjawiska pogodowe.
                   19. Panorama wybranego fragmentu terenu z uwzględnieniem zależności między człowiekiem
                         i środowiskiem.

                   20. Jak możesz oszczędzić energię elektryczną w swoim domu?
                   21. Po co mi w życiu znajomość geografii?
                   22. Planujemy podróż dookoła świata.
                   23. Dlaczego można zakochać się we Włoszech?
                   24. Które 3 stany USA chciałbyś zwiedzić i dlaczego?
                   25. Polska- kraj atrakcyjny turystycznie.
                   26. ”Woda źródłem życia”.
                   27. Dlaczego nasze miasto warto pokazywać turystom? Przewodnik po Słupsku.
                   28. Mniejszości narodowe w naszym województwie, ich kultura, tradycje, zwyczaje i język.
                   29. Poznaj kraj , w którym żyjesz – gdzie warto pojechać na wakacje.
                   30. Podróż po Wielkiej Brytanii.
                   31. Przewodnik turystyczny po stolicach państw Unii Europejskiej.
                   32. Walory turystyczne krajów basenu Morza Śródziemnego.


          Nauczyciel biologii i chemii: Iwona Soszka

          1. Człowiek – energia – środowisko.
          2. Każdy może oszczędzać energię.
          3. Ochrona środowiska na co dzień.
          4. Alkohol i papierosy – czy warto po nie sięgać?
          5. Twoje zdrowie zależy od Ciebie.
          6. Nie wystarczy jeść, trzeba zdrowo się odżywiać.
          7. E – dodatki do żywności.
          8. Substancje chemiczne o znaczeniu biologicznym.
          9. Naturalne trucizny – substancje niebezpieczne.
          10. Skażenie żywności a zdrowie człowieka.
          11. Alternatywne źródła energii.


          Nauczyciel biologii: Magdalena Rubaj

          1. Czy to był przypadek czy morderstwo? Próba rozwiązania zagadki kryminalnej przez gimnazjalistów.
          2. Wirus HIV – groźny zabójca?
          3. W jaki sposób używki wpływają na mój organizm?


          Nauczyciel biologii i chemii: Joanna Pawelec

          1. Jak detergenty wpływają na organizmy?
          2. Jak wzmocnić swoją odporność?
          3. Czy rak to wyrok?
          4. Sekrety układu krążenia.
          5. Z mięsem czy bez mięsa?
          6. Jak działają schroniska dla zwierząt?
          7. Co kryje się w owocach i warzywach?
          8. Czy znajomość skali pH jest przydatna?
          9. Dlaczego warto żyć bez nałogów?


          Nauczyciel chemii: Elżbieta Lachowicz

          1. Substancje chemiczne o znaczeniu biologicznym.
          2. Chemia w życiu codziennym.
          3. Substancje psychoaktywne


          Nauczyciel fizyki: Anna Kurowska-Krzyważnia

                1. Z wodą za pan brat. Jakie znaczenie ma gęstość wody?
                2. Aleksander Volta i historia elektryczności.

          Nauczyciel fizyki: Elżbieta Grzelak

          1. Energetyka jądrowa czy konwencjonalna.
          2. Archimedes i jego wynalazki.


          Nauczyciel informatyki: Krzysztof Labuda

          1. Tworzenie i aktualizacja internetowej witryny filmowej.
          2. Projekt Ambasador – ogólnopolski projekt rozwoju kompetencji informatycznych

          - wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży

          - zachęcenie do rozwijania kompetencji informatycznych

          - wyłonienie zdolnych uczniów/studentów posiadających wiedzę i zainteresowania z zakresu informatyki oraz umiejętności organizacyjne i kierownicze, zwanych dalej Ambasadorami

          - umożliwienie zdobycia certyfikatów, cennych nagród rzeczowych


          Nauczyciel w-f: Danuta Narożna

          1. Natasza Caban - od marzeń do sukcesów
          2. Miejsca aktywnego wypoczynku w Słupsku
          3. Nowe obiekty sportowe w Słupsku.


          Nauczyciel w-f: Małgorzata Piekarz

                1. Rozwój skoków na trampolinie w Polsce


          Nauczyciel w-f: Beata Polaczek

                1. Ruch inwestycją naszego zdrowia


          Nauczyciel w-f: Artur Zawisza

                 1. Pierwsze nowożytne systemy gimnastyczne wg J.CH.F Gutsa Muthsa.


          Nauczyciele języka niemieckiego: E.Sławkowska, J.Targańska-Kot, A.Polak, U.Soroka

          1. Die Freizeitaktivitäten der deutschen Jugendlichen – formy spędzania czasu wolnego przez młodzież w Niemczech.
          2. Die schönsten deutschen Städte – najpiękniejsze miasta niemieckie.
          3. Ostern in Deutschland und in Polen – Święta Wielkanocne w Niemczech i w Polsce.
          4. Ernähren wir uns gesund? – Czy odżywiamy się zdrowo?
          5. „Reisen machen klug” – Podróże kształcą - Niemcy we współczesnej Europie.
          6. Andere Länder, andere Sitten – Weihnachten in Deutschland. – Co kraj, to obyczaj
            – Święta Bożego Narodzenia w Niemczech.
          7. Landeskunde der DACHL- Länder – krajoznawstwo państw niemieckiego obszaru językowego.
          8. Wofür ist Deutschland bekannt? – Z czego słyną Niemcy?
          9. Wie feiert man Feste in den deutschsprachigen Länder? – zwyczaje świąteczne
            w krajach niemieckiego obszaru językowego.
          10. Die deutsche Küche – was isst und trinkt man in Deutschland? – niemiecka kuchnia, czyli co jedzą i piją Niemcy?
          11. Mozart – sein Leben und Werk – Mozart –życie i twórczość.
          12. Wie könnte man die Deutschstunden attraktiver gestalten? – Jak można by uatrakcyjnić lekcje języka niemieckiego?
          13. Warum lohnt es sich, Deutsch zu lernen? – dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
          14. Sind Deutsche pünktlich? – Stereotype über Deutsche und Polen. – Czy Niemcy są punktualni? – stereotypy na temat Niemców i Polaków.


          Aktualizacja: Magdalena Rubaj