Realizacja programu wychowawczego
Podmiot - Szkoła |
|||||||
Obszar działania |
Standardy |
Strategia działania |
Odpowiedzialni |
Terminy |
|||
Dydaktyka
Prawo szkolne |
1. Szkoła dba o rozwój intelektualny uczniów. |
Organizowanie konkursów przedmiotowych i artystycznych. |
Nauczyciele przedmiotów |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Stosowanie aktywnych metod nauczania na lekcjach. |
Nauczyciele przedmiotów |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Indywidualna praca z uczniem zdolnym i słabym. |
Nauczyciele przedmiotów |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Stymulowanie aktywności poprzez prezentowanie osiągnięć uczniów. |
Nauczyciele przedmiotów Samorząd Uczniowski |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Konsultacje i zajęcia rewalidacyjne |
Nauczyciele przedmiotów |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
2. Szkoła upowszechnia czytelnictwo, rozwija kompetencje czytelnicze wśród młodzieży. |
Udział w akcji „ Cała Polska czyta dzieciom” |
Nauczyciele przedmiotów Nauczyciele bibliotekarze |
W trakcie roku szkolnego |
||||
Spotkania w ramach Słupskiej Wiosny Literackiej |
Nauczyciele bibliotekarze |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Noc w bibliotece |
|||||||
Współpraca ze szkołami podstawowymi, przedszkolami, |
|||||||
Lekcje biblioteczne. |
|||||||
3. szkoła dba o rozwój osobowościowy uczniów |
WDŻ, godziny wychowawcze, spotkania ze specjalistami, zajęcia pozalekcyjne |
Nauczyciele, pedagog, zapraszani specjaliści |
W trakcie roku szkolnego |
||||
4. szkoła dba o edukacje regionalną |
Lekcje prowadzone w ramach ścieżek przedmiotowych |
Nauczyciele przedmiotu |
W trakcie roku szkolnego |
||||
5. Szkoła zapewnia równe szanse uczniom o różnych potrzebach edukacyjnych 1. Rekrutacja uczniów do IV Liceum Ogólnokształcącego odbywa się zgodnie z przepisami prawa. |
Zapoznanie nauczycieli z opiniami i orzeczeniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Działalność Komisji Rekrutacyjnej |
Pedagog, wychowawcy , nauczyciele przedmiotów |
W trakcie roku szkolnego |
||||
Członkowie komisji |
Maj – lipiec 2017 |
||||||
2. Przestrzeganie praw dziecka, ucznia oraz szerzenie wiedzy o nich |
Przestrzeganie statutu Szkoły, WSO, PSO, zajęcia WOS na temat praw człowieka |
Pedagog, wychowawcy klas, dyrekcja, nauczyciele przedmiotów, pracownicy szkoły |
W trakcie roku szkolnego |
||||
3. Strój uczniowski |
Uczniowie przestrzegają obowiązku noszenia odpowiedniego stroju |
Dyrekcja, pedagog, wychowawcy |
W trakcie roku szkolnego |
||||
4. Analizowanie frekwencji uczniów |
Monitorowanie frekwencji uczniów,. |
Wychowawcy, pedagog |
W trakcie roku szkolnego |
||||
Samorządność |
Wychowanie do samorządności |
Wybory do SU, MRM |
Opiekunowie SU, nauczyciele WOS |
Wg ustalonego kalendarza |
|||
Problemy wychowawcze |
1. Szkoła rozpoznaje i analizuje problemy wychowawcze i podejmuje odpowiednie działania |
Współpraca pedagogów z wychowawcami w celu rozwiązywania problemów wychowawczych |
Pedagog, wychowawcy klas |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Działanie komisji wychowawczej odpowiedzialnej za analizowanie problemów wychowawczych |
Dyrekcja, pedagog, komisja wychowawcza |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Sprawdzanie efektywności zastosowanych działań wychowawczych poprzez obserwacje zachowań uczniów, wywiady z nauczycielami, rodzicami. |
Dyrekcja, pedagog, komisja wychowawcza |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Profilaktyka |
1. Szkoła opracowała program Profilaktyczny |
Wdrożenie Programu profilaktycznego |
Dyrekcja, pedagog, wychowawcy klas |
W trakcie roku szkolnego |
|||
|
2. promowanie zdrowego stylu życia |
Realizowanie programów profilaktycznych – profilaktyka raka piersi, program „ Siła wili nas wyzwoli”- zajęcia z terapeuta uzależnień, psychologiem, dietetykiem, zajęcia fitness, program „ Miedzy nami pokoleniami”, profilaktyka HIV/AIDS, pierwsza pomoc przedmedyczna, działalność sekcji sportowych, festyny sportowo – profilaktyczne „ Żyj zdrowo na sportowo”. |
Dyrekcja, pedagog, pielęgniarka , Uczniowski Klub Sportowy „ Fitness LO 4”, nauczyciele wych. fizycznego, SU |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Doradztwo zawodowe |
Szkoła prowadzi zajęcia z orientacji zawodowej i planowania kariery |
Zajęcia z doradcą zawodowym w klasach I,II,III, konsultacje indywidualne, wyjścia do Centrum Planowania Kariery. |
Pedagog, doradca zawodowy, wychowawcy klas |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Rozwijanie kompetencji informatycznych i graficznych |
Szkoła prowadzi zajęcia z informatyki i grafiki komputerowej pod patronatem Akademii Apple |
Zajęcia z grafiki komputerowej, informatyki, współpraca z firmami graficznymi i poligraficznymi |
Nauczyciele informatyki i grafiki komputerowej |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Współpraca z rodzicami |
Systematyczne kontakty rodziców ze szkołą poprzez uczniów , wychowawców i nauczycieli |
Organizowanie Dni otwartej Szkoły, Zebrania z rodzicami, konsultacji, uroczystości szkolne, działalność Rady Rodziców |
Dyrekcja, nauczyciele, wychowawcy, SU |
W trakcie roku szkolnego |
|||
Prezentowanie osiągnięć szkoły w konkursach, imprezach o charakterze miejskim i powiatowym wojewódzkim podczas Dni Otwartej Szkoły, na zebraniach klasowych |
Dyrekcja, nauczyciele, wychowawcy, |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości |
1. Wychowanie patriotyczne i obywatelskie 2. Wychowanie do wartości |
Organizacja i aktywny udział w imprezach o charakterze patriotycznym i rocznicowym, spotkania z seniorami, uczestnictwo w warsztatach , prelekcjach, wyjścia do muzeum sądu. |
Nauczyciele historii, wychowawcy, rodzice. |
Zgodnie z kalendarzem szkolnym. |
|||
Tradycje szkoły
|
1. Wychowanie w szacunku do patrona szkoły |
Święto Patrona Szkoły |
Dyrekcja, nauczyciele historii, wychowawcy, rodzice |
Zgodnie z kalendarzem szkolnym. |
|||
2.Wprowadzenie uczniów w tradycje szkoły |
Pasowanie na ucznia klas pierwszych |
Wychowawcy, SU |
Zgodnie z kalendarzem szkolnym. |
||||
3.Kultywowanie tradycji świat |
Wystrój świąteczny klas, jasełka, konkursy, spotkania w klasach |
Dyrekcja, wychowawcy SU |
Zgodnie z kalendarzem szkolnym. |
||||
4. Docenianie osiągnięć uczniów |
Uroczyste pożegnanie absolwentów, zakończenie roku szkolnego ( nagrody, stypendia za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe). |
Dyrekcja, wychowawcy |
Koniec roku szkolnego |
||||
5. Wychowanie do dobrej zabawy |
Połowinki, studniówka, festyny, pikniki, cykliczne imprezy szkolne. |
Wychowawcy, rodzice |
Zgodnie z kalendarzem szkolnym. |
||||
Integracja |
Wychowanie w szacunku do każdej osoby |
1.Zajęcia integracyjne w klasach, organizacja imprez klasowych i szkolnych. |
Wychowawcy klas |
W trakcie roku szkolnego |
|||
2. Wspieranie klas integracyjnych |
Dyrekcja, pedagog, zaproszeni specjaliści |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Pomoc socjalna i opiekuńcza |
1. Nauczyciele – wychowawcy rozpoznają potrzeby w zakresie szczególnej opieki nad uczniami |
1. Zapewnienie uczniom stypendiów o charakterze socjalnym, wyprawki szkolnej |
Pedagog, wychowawcy klas |
|
|||
2. Psychoedukacja rodziców |
Pedagog, wychowawcy klas, psycolog |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
3. Diagnozowanie sytuacji rodzinnej |
Pedagog, wychowawcy klas |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
Organizowanie pomocy koleżeńskiej w klasie |
Pedagog, wychowawcy klas, nauczyciele |
W trakcie roku szkolnego |
|||||
2. Szkoła zapewnia uczniom pomoc psychologiczno - pedagogiczną |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną |
Pedagog, wychowawcy, nauczyciele |
W trakcie roku szkolnego |
||||
Podmiot – samorząd Uczniowski |
|||||||
Społeczność szkolna |
1.Koordynacja działań |
Organizowanie imprez szkolnych( Andrzejki, Mikołajki, Dzień Europejski, Walentynki, konkurs na dekorację świąteczną, kiermasz ciast, Góra grosza i inne) |
Samorząd Uczniowski |
W trakcie roku szkolnego |
|||
2. Udział w promocji szkoły |
Współpraca z komisja ds. promocji szkoły |
Przewodniczący SU |
W trakcie roku szkolnego |
||||
Podmiot – Rada Rodziców |
|||||||
Wspieranie szkoły |
1. Współpraca z dyrekcją i SU |
Wypracowanie sposobów pomocy szkole. |
Członkowie rady Rodziców. |
W zależności od potrzeb |
|||
2. promocja szkoły w środowisku lokalnym. |
Poszukiwanie sponsorów i chętnych do współpracy. |
Członkowie rady Rodziców. |
W zależności od potrzeb |
następna » |
---|